دیدار بهزاد علیزاده با دکتر ظریف وزیر امور خارجه در خصوص ایجاد گذرگاه و بازارچه مرزی چیلات

تاریخ انتشار : 1399/11/14

دیدار بهزاد علیزاده با دکتر ظریف وزیر امور خارجه در خصوص ایجاد گذرگاه و بازارچه مرزی چیلات
به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد علیزاده در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه اظهار کرد: با توجه به تصویب بازارچه چیلات در هئیت دولت و از طرفی فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب نیاز است این مطالبه مردم عملیاتی شود تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: به منظور آسان سازی تردد زائران اربعین در سال‌های آینده، گشایش مرز چیلات در شهرستان دهلران ضروری و لازم است.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قدمت تاریخی گمرک دهلران، به اهمیت ایجاد گذرگاه و بازارچه مرزی چیلات در رونق اقتصادی، توسعه تجارت فرامرزی در منطقه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

علیزاده تصریح کرد: این بازارچه نقش مؤثری در رفع بیکاری، اشتغال و تولید و بهبود معیشت مردم منطقه دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد راه اندازی و انجام فعالیت‌های تجاری در آن باشیم.

وی عنوان کرد: امنیت پایدار در مرز چیلات دهلران و تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین با توجه به کوتاه بودن فاصله مرز تا عتبات عالیات از مزایای بازگشایی مرز چیلات است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی چیلات خواست جدی مردم دهلران است و انتظار است در دیدار فردا با همتای عراقی که در تهران صورت می‌گیرد به این موضوع توجه جدی شود.

علیزاده اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت در سفر ظریف به کشور عراق، علاوه بر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار ایلام نیز حضور داشته باشد تا رایزنی‌های لازم نیز در کشور عراق صورت بگیرد

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ضمن اعلام رضایت از ایجاد این گذرگاه و بازارچه مرزی گفت: قطعاً موضوع مرز چیلات دهلران در رئوس برنامه‌های فردا در دیدار با همتای عراقی قرارمی گیرد.