با پیگیری و مکاتبات مستمر رییس مجمع نمایندگان استان و برای اولین بار

تاریخ انتشار : 1400/04/23

با پیگیری و مکاتبات مستمر رییس مجمع نمایندگان استان و برای اولین بار
اختصاص سهم استان از مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی / سهم ۳۸ میلیارد تومانی ایلام از مالیات برارزش افزوده در سال ۹۹

  بهزاد علیزاده گفت: بیش از ۹۰ درصد نفت و گازی که تحت عنوان شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب تولید می شود، مربوط به استان ایلام است.

وی افزود: بر اساس قوانین مربوطه به همین میزان یعنی بیش از ۹۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی در ادارات مالیاتی محل تولید پرداخت و در شهرهای مربوطه هزینه می شد که تاکنون این موضوع محقق نشده بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های مکرر ، رایزنی ها و مکاتبات با سازمان مالیاتی کشور و شرکت نفت مناطق مرکزی در ۶ ماه گذشته سهم مالیات ایلام تفکیک و مقرر شد از ابتدای سال جاری به حساب امور مالیاتی شهرهای محل تولید در استان واریز شود.

علیزاده یادآور شد: ارزش مجموع مالیات مربوط به سال ۱۳۹۹ از این محل ها بالغ بر ۳۹۵ میلیارد ریال است که از این مقدار سهم ایلام بالغ بر ۳۸۲ میلیارد ریال یعنی ۹۷ درصد کل این مبلغ می شود که باید به استان پرداخت می شد.

وی اضافه کرد: این مبلغ می تواند در عمران و آبادانی شهرستان های محل تولید یعنی دهلران و مهران و آبدانان نقش زیادی داشته باشد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم برای اولین بار بعد از سالها در استان ایلام اتفاق افتاد و برای همیشه نهادینه می شود.

علیزاده از همکاری رئیس مالیاتی کل و مدیر شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور برای تحقق این خواسته همیشگی قدردانی کرد.