واکنش بهزاد علیزاده به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

تاریخ انتشار : 1400/05/07

واکنش بهزاد علیزاده به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی
ایجاد محدودیت چاره ساز نیست / اولویت مجلس باید معیشت مردم ، سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور ، اشتغال جوانان ، تسریع در واکسیناسیون عمومی و برنامه ریزی برای رفع مشکل تنش آبی و  برقی و.... باشد .

 بهزاد علیزاده در واکنش به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: اگر چه امروز بنده به خاطر برنامه ریزی قبلی برای نهایی شدن بحث فرمانداری ویژه دهلران و ابلاغ آن به استانداری ایلام و موضوع برقراری فوق العاده مناطق جنگی شهرستانهای آبدانان ، دره شهر و بدره در نوبت دوم کاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور نداشتم اما اعتقاد دارم فضای مجازی در اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم  بویژه در حوزه کسب و کار نقش غیر قابل انکاری دارد و اگر ساماندهی به معنای ایجاد محدودیت و مسدود سازی باشد قطعا امری راهگشا نخواهد بود .

 وی ادامه داد :فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد دارای چالش ها و نقاط ضعفی هم هست که باید با اصلاح و وضع قوانین مناسب و حفظ و تقویت این تکنولوژی متناسب با باورهای دینی و فرهنگی جامعه ، آنرا از جنبه های منفی دور و بر کارکرد های مثبت و  سعادت آمیز آن برای جامعه بیفزاییم اما در این مسیر باید دقت کنیم وضع قوانین جدید ، اصلاح روش های بهره وری ، کاهش آسیب ها و استفاده ی مناسب از یک فناوری برای رفاه و سعادت بیشتر شهروندان منجر به محدود سازی آن نشود چرا که ایجاد محدودیت در فضای مجازی، نشاط اجتماعی را از جامعه می گیرد و بسیاری از کسب و‌ کارهای مجازی و خانگی را از بین می برد.

 نماینده ی مردم با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری؛ فضای مجازی مسئله اصلی مردم نیست. بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف، مافیای واردات و سیاست های غلط که جوانان را مأیوس می کند مسئله اصلی مردم است افزود: امروز معیشت و اقتصاد مردم،  اشتغال جوانان ، تامین واکسن برای مقابله با ویروس کرونا و برنامه ریزی برای رفع مشکل کم آبی و تولید برق باید در اولویت کاری مجلس و دولت باشند، موضوعات و‌ مطالبات مهمی که رییس جمهور منتخب آیت الله رییسی هم در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی آن تأکید داشتند.