نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران احداث میشود.

تاریخ انتشار : 1394/10/03

نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران احداث میشود.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در مصاحبه با خبرنگار ما در دهلران  با اشاره به وجود منابع عظیم  نفت وگاز در دهلران گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق با اعتبارارزی معادل 330 میلیون یورو  با هدف تامین برق مورد نیاز وزارت نفت  و همچنین نیاز شبکه داخلی استان به نیروگاه وصدور50  درصد برق تولیدی این نیروگاه نیز به کشور عراق   در شهرستان دهلران احداث میشود.

وی افزود: این نیروگاه چون به آب نیاز ندارد و از گاز استفاده میشود. با سرمیاه گذاری بخش خصوصی 90درصد و کمک 10درصدی دولت احداث میشود.

وی گفت:  مراحل فاینانس انجام شده و موافت اصولی آن اجرا شده و چند مکان برای آن مورد بررسی قرار گرفته است. و صنعت و فنآوری ساخت و راه اندازی این نیروگاه از سوی کشور چین ارائه می شودو بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 وی در ادامه این بازدید از روند اجرایی چندین طرح زیربنایی و عمرانی در دست اجرای این شهرستان شامل کنارگذر، سد میمه، سد دویرج، کارخانه سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه ان .جی .ال 3100، منطقه نفتی چشم خوش و محل اجرای بازارچه مرزی بازدید می کند.

 

همچنین با حضور استاندار ایلام طرح  مرغداری 20 هزار قطعه ای در بخش مرکزی دهلران و سرسرای ورزشی پیام نور در مرکز شهر دهلران به بهره برداری رسید و عملیات اجرائی  نیز آغاز شد.

 

ˈبهزاد علیزادهˈ فرماندار دهلران  افزود:پنج میلیارد ریال برای احداث مرغداری 20 هزار قطعه ای و 12 میلیارد و 300 میلیون ریال نیز برای اجرای سرسرای ورزشی پیام نور شهرستان دهلران هزینه شده است.

 

وی همچنین در مراسم  کلنگ زنی ساختمان اداری دانشگاه پیام نور یادآور شد: این طرح در زمینی با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع و در سه طبقه احداث می شود. فرماندار دهلران تاکید کرد: برای احداث ساختمان اداری دانشگاه پیام نور نیز هشت میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه می شود.

 

علیزاده اضافه کرد: 25 میلیارد و 600 میلیون ریال در مجموع برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است

استاندار ایلام هچنین با حضور در گلزار شهدادر امامزاده سید اکبر (ع) دهلران به مقام والای شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

منبع:  موسیان سرزمین کهن؛اسطوره مقاومت