بهزاد علیزاده در حاشیه بازدید از برخی روستاهای شهرستان دره شهر

تاریخ انتشار : 1400/03/24

بهزاد علیزاده در حاشیه بازدید از برخی روستاهای شهرستان دره شهر
اعضای کمیسیون کشاورزی را برای بازدید میدانی و رفع مشکل کشاورزان به استان دعوت می کنیم

 از مطالبات برخی کشاورزان دره شهری مشکل فراهم کردن اسناد شهری برای ضمانت تسهیلات خرید تراکتور است ، از طریق کمیسیون کشاورزی برای رفع این مشکل و تغییر اسناد شهری برای ضمانت این تسهیلات به اسناد روستایی اقدام خواهیم کرد‌.

بخشنامه امهال یکساله تسهیلات کشاورزی و دامداری  رسما اعلام نشده اما پیگیری اعمال ان را در دستور کار قرار داده ایم.

 برای اجرای  بخشنامه خرید دام مازاد دامداران  با معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی صحبتهایی انجام گرفته و امیدواریم فرایند خرید احشام سبک مازاد طی ۱۰ روز اینده فراهم شود.

در خصوص احداث سد تنظیمی نیز در صورت اجرا باید بحث  تملک اراضی در دستور کار قرار گیرد و اگر این سد اجرایی نشود پیگیر فراهم شدن تخصیص حجم ثابتی از آب برای ابیاری از طریق ایجاد کانال یا لوله برای کشاورزان خواهیم بود.

با پیگیری های انجام شده ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات اب شرب شهر و روستاهای ضلع غربی، شرقی و بخش ماژین در نظر گرفته شده است که این پروژه پس از مطالعات و تزریق بودجه در زمان مشخص انجام میگیرد.

 در خصوص حق مناطق جنگی مستندات لازم برای سه شهرستان دره شهر، ابدانان و بدره جمع اوری شده و پیگیری برای اعمال ان در حال انجام است.

با پیگیری انجام شده در مجوز لغو شده پتروشیمی دره شهر بعنوان مطالبه مهم مردم این شهر ستان به مدت شش ماه تمدید و سرمایه گذار ان نیز مشخص شد و در صورت رفع موانع و تلاش مسئولان قطعا این پروژه مهم نیز اغاز به ساخت می شود.

منبع: سیمره خبر