در دیدار بهزاد علیزاده با اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چه گذشت؟

تاریخ انتشار : 1400/07/29

در دیدار بهزاد علیزاده با اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چه گذشت؟
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه استان ایلام و بویژه شهرهای حوزه جنوب  طی سالیان گذشته از نظر امکانات و زیر ساخت های فرهنگی و هنری دچار محرومیت و کمبودهایی بوده و مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با حمایت و توجه ویژه از جمله ساخت و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری در ایلام خاصه احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان بدره، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهرستان های دره شهر و دهلران و هم چنین تقویت زيرساخت های مجتمع فرهنگی هنری شهرستان آبدانان موجبات نشاط اجتماعی و اعتلای مردمان منطقه را فراهم آورد

 نماینده مردم در ادامه ضمن ابراز نگرانی خود  نسبت به وضعیت معیشتی جامعه هنری فرهنگی استان؛ اصحاب رسانه، هنرمندان،خبرنگاران و فرهیختگان استان، از وی خواست با ریل گذاری و  سیاست گذاری های مناسب دغدغه این عزیزان را در این خصوص کاهش دهد.

وی با تاکید بر وجود استعداد و پتانسیل های  فراوان فرهنگی و هنری فرزندان و جوانان  منطقه خواستار استفاده مناسب از این ظرفیت در سطوح ملی شد.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم حمایت از برنامه های فرهنگی هنری مهم در شهرستان های حوزه انتخابیه در سطوح ملی از جمله تئاتر خیابانی دفاع مقدس تحت عنوان شرهانی در دهلران و هم چنین جشنواره موسیقی محلی سورناوا در دره شهر پرداخت و بر حمایت ویژه از آنها تاکید کرد.

وی همچنین مسائل و مطالبات کانون‌های فرهنگی مساجد و سایر نیازمندیهای بخش فرهنگی هنری استان و حوزه انتخابیه را در قالب یک درخواست مکتوب به وزیر محترم ارائه داد.

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد در ادامه نسبت  به خواسته های مطروحه نماینده مردم  قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد با نگاه جدید این وزارتخانه به استان ایلام و بویژه شهرستان های جنوبی استان با نگاهی متفاوت بتوان از استعداد ها و ظرفیت های فراوان منطقه استفاده کرد.

شایان ذکر است با دعوت علیزاده مقرر گردید دکتر اسماعیلی بهمراه معاونان خود جهت بازدید از منطقه  به استان ایلام سفر نماید.